Translate

środa, 25 listopada 2009

Kielce: „Moje życie – mój wybór” – policyjna profilaktyka poprzez sztukę






Wczoraj, 24 listopada br. z inicjatywy Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach uczniowie kieleckiego III L.O. im. C. K. Norwida zaprezentowali w Wojewódzkim Domu Kultury spektakl zatytułowany „Moje życie – mój wybór”. Jest to nowatorska forma profilaktyki, którą wspierają: Wojewoda Świętokrzyski i Kurator Oświaty w Kielcach

Pomysł akcji profilaktycznej zrodził się w głowach funkcjonariuszy zajmujących się prewencją kryminalną, którzy w czasie licznych spotkań z młodzieżą obserwowali postawy i zaangażowanie młodych ludzi w sprawy i problemy dotyczące ich pokolenia.

Żywe dyskusje na tematy uzależnień, przemocy w rodzinie i środowisku rówieśniczym, nietolerancji, wyborów życiowych - inspirowane przez prelegentów, przekonały pomysłodawców do tego, że zamiast wygłaszać prelekcje, z których młodzież niewiele zapamięta, trzeba poruszyć ich emocje. W praktyce okazało się, że najlepszą formą przekazu, która mocno zapada w pamięć, pozwala na refleksję i zachęca do dyskusji jest sztuka, a w szczególności teatr.

Młodzież z „Norwida” zainspirowana scenariuszem napisanym przez jednego ze słuchaczy Szkoły Policji w Katowicach, przygotowała widowisko zatytułowane „Moje życie - mój wybór”. Uczniowie dostosowali treść oryginału do potrzeb swojego pokolenia, tak by przekaz był czytelny dla adresata. Spektakl zawiera przesłanie profilaktyczne skierowane jednak nie tylko do młodzieży ale również do dorosłych – wychowawców, rodziców, opiekunów. Dotyczy tematów, które w ostatnich latach są żywe w środowiskach młodzieżowych: przemoc, uzależnienia, brak oparcia w dorosłych, brak pomysłu na życie, dokonywanie trudnych wyborów przy jednoczesnym braku wyobraźni i doświadczenia. W przygotowaniach pomogli nauczyciele i policjanci.

PS
Zdjęcia z wczorajszej imprezy udostępnione z archiwum KWP.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz