Translate

czwartek, 19 lutego 2009

W kieleckich halach targowych wystawiają, grają i śpiewają...


Stoiska Targów Kielce na kilkudziesięciu rocznie imprezach targowych, przez ostatnie trzy lata odwiedziło ponad 415 tysięcy osób. W tym roku tych imprez będzie 54.

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej, kierownictwo Targów Kielce jednocześnie otworzyło XIX Międzynarodowe Targi Branży Sportowej i Outdoorowej KIELCE SPORT – ZIMA 2009 i dokonało podsumowania działalności firmy za ubiegłe trzy lata. „Kryzys, jak widać nie zagraża branży sportowej i outdoorowej. Ponad 200 wystawców z kilkunastu państw wykupiło wielkie powierzchnie wystawiennicze w czterech halach” – mówił po skonsumowaniu tłustoczwartkowego pączka z nieskrywaną satysfakcją do dziennikarzy prezes Andrzej Mochoń.

„Firmie grozi zepchnięcie na margines, przed targami widmo katastrofy – wyrokowano trzy lata temu, kiedy obejmowałem stanowisko prezesa zarządu Targów Kielce” – przypomniał prezes Andrzej Mochoń niektórym obecnym dziennikarzom, którzy to wieścili na swoich łamach.

„Proroctwo się nie spełniło. Od 2006 roku odnotowaliśmy wzrosty w każdej z dziedzin składających się na działalność targową. Wzrosły nasze udziały w krajowym rynku wystawienniczym, jesteśmy liderem pod względem osiąganych przychodów z działalności podstawowej czyli z wynajmu powierzchni wystawienniczej".

Dodał też natychmiast, by nie denerwować dziennikarzy wspomnieniami, że owe proroctwa mogłyby się spełnić, gdyby, nie podjęto natychmiastowych działań zaradczych. Najważniejszych z nich to m.in. odważne wykupienie przez prezydenta Kielc Wojciecha Lubawskiego od Targów Poznańskich kieleckich udziałów i tym samym przejęcie przez kielecką spółkę pełniej kontroli nad firmą.

Od 2006 roku w kalendarzu Targów Kielce przybyło 21 imprez, w tym po raz pierwszy pojawiły się wystawy przygotowywane przez operatorów zewnętrznych jak choćby BAKEPOL Targi Przemysłu Piekarskiego i Cukierniczego, organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, czy przewidziana na ten rok pierwsza edycja brytyjskich Targów Technologii i Obróbki Blach BLECH POLSKA.
Dzięki tak dynamicznemu rozwojowi przez ostatnie trzy lata do Kielc przyjechało o 1631 wystawców więcej, w sumie w 2008 roku było ich 5456, co stanowi wzrost o blisko 43 procent w stosunku do roku 2005. Wystawcy Ci kupili w Kielcach powierzchnię większa o ponad 85 procent niż w roku 2005.
O Targach Kielce głośno jest w Polsce i także już w Europie zarówno m.in. z powodu niestandardowych akcji jakich firma się podejmuje. Oprócz działalności targowej, Targi Kielce są autorem wielu wydarzeń kulturalnych, jak również angażują się w akcje charytatywne. W ostatnim roku głośno było muzycznym wydarzeniu Targi Kielce Jazz Festiwal czy akcji charytatywnej na rzecz alpinisty Pawła Kulinicza, dzięki której zebrano ponad 150 000 złotych.

„Wkrótce wzbogacimy się o kolejną, bardzo nowoczesną halę, a w przyszłości przybędzie także hala wystawienniczo – parkingowa i centrum kongresowe na 100 miejsc. Do 2013 roku zamierzamy zainwestować około 160 milionów złotych w rozbudowę i modernizację naszych obiektów” – zapowiedział prezes Andrzej Mochoń.

Targi Kielce są najdynamiczniej rozwijającym się ośrodkiem wystawienniczym w kraju Ze statystyk wynika, że jest to wicelider rynku targowego w Polsce. Spółka organizuje rocznie blisko 50 imprez targowych, m.in. znany na całym świecie MSPO - Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego, Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA – POLSKA, Międzynarodowe Targi Maszyn Budowlanych i pojazdów Specjalistycznych MASZBUD i znane w całej Europie Międzynarodowe Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych PLASTPOL, Międzynarodowe Targi Technologii dla Odlewnictwa METAL i Międzynarodowa Wystawa Budownictwa i Wyposażenia kościołów, Sztuki Sakralnej i Dewocjonaliów SACROEXPO.

PS
Foto Andrzej Piskulak.

Na zdjęciu pierwszy od prawej prezes Andrzej Mochoń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz